onsdag 9 november 2011

Ättika & bikarbonat

Jag gillar ju snälla saker. Saker som är snälla mot vår natur. Och våra rengöringsmedel kan man ju knappast kalla snälla.

Så idag blandade jag 2 dl ättika (24%) och 4 tsk bikarbonat. Sprayade vår (lätt missfärgade) dusch, lät verka, gnuggade lite och sen sköljde av med hett vatten. Rent? Yes, minst lika rent som med ett dyrt, giftigt medel köpt i butiken.
Och sen provade jag att skrubba (gammalt tips jag vet) diskhon med bikarbonat efter att ha pratat med MonsterMalla om vad jag höll på med. Hon brukar göra så, och det blev ju också jätterent!

Så varför mina vänner ska man gå till butiken och köpa alla dessa farliga och giftiga produkter? När vi i våra hem har allt man behöver, bikarbonat, ättika, citron, VATTEN m.m.
Visst har du inte dessa saker hemma så måste man ju självklart köpa det med, men för en billigare peng och ett lättare samvete.

Vilket predikinlägg. Men tänkt efter, är det inte värt det?!

Middag ikväll - Laxsoppa a la grymt god!

4 kommentarer:

Malla sa...

vilka husmorstips vi sitter inne med va :D

Anonym sa...

word!
/sladdra

Frida sa...

Amen!

life.love.baking sa...

I know Malin ;)