söndag 27 november 2011

1:a Advent

Först: Välkommen ny följare - kul kul kul!

Andra: Finaste komplimangen för mig - att jag är lik min farmor och är duktig på att baka. Värmer i hela min kropp och själ. Hon var otroligt duktig på att baka, och när min faster, henner egen dotter, säger att jag är lik farmor, då mina vänner då blir jag glad!

Tredje: Blev bjuden på tjälknöl, kantarellsås (gjorde jag och tog med) och potatis till middag idag. Trevligt, gott och mycket uppskattat!

Fjärde: Bjudit på adventsfika ikväll. Lussebullar, pepparkakor och kladdkaka med pepparkakesmak. Tänt första ljuset!

Nu mina vänner så är jag nöjd med denna dag. Intagit soffläge och inser att ikväll kommer inget pepparkakshus sättas ihop. Känns dock skönt att alla delar är bakade och färdiga. Insett också hur pilligt de är de där med att baka pepparkakshus, tålamodsprövandedeluxe!

Kram!

Ps. Jag gilla inte kladdkakan så värst. Mina smaklökar hade så svårt för om de va choklad eller pepparkaka så de vart bara fel .... Inte äcklig, men inget wow heller.

1 kommentar:

Maria sa...

Jasså så man bör inte testa kladdkakepepparkakan då :)? Vi skulle baka pepparkakor och lussekatter men hela dagen gick åt till att pynta och köpa pynt. Nya tag i morgon om barnen är på humör ;)