söndag 30 oktober 2011

Skogens guld

I skogen finns det fina saker i massor. Idag begav jag mig ut och plockade gran (formade en rund krans), grön mössa för att klä kransen och sen lummer att pynta med.

Men ska man plocka lummer så MÅSTE man lämna rötterna. Det är en rödlistad art (jag lämnade rötterna).


Annars idag har jag varit på yoga, och sovit till 10.28, vilket va riktigt skönt. Denna helg har jag verkligen tillåtit mig själv att sova ut och inte få ångest för de.


Vad har ni gjort i helgen?


Published with Blogger-droid v2.0

1 kommentar:

Jenny. sa...

Dumma hunger. ;). Jag tittade återigen på den klockan som inte är omställd och tänkte att skönt klockan är ju snart åtta, då är det ju tillåtet att däcka i soffan. Men ikket hon är bara sju.
Lustigt nog funderade jag idag på om jag skulle bege mig ut i skogen och plocka lite gran. =).