måndag 10 oktober 2011

Måndag

Har ingenting att skriva idag. Eller jo jag kan berätta att jag fått förlängt på mitt vik., 100% iaf fram till jul. Känns skönt att veta att man har jobb. MEN de är en annan person som är sjuk så jag kan få jobba. En jättehärlig kvinna som i förra veckan fick en stroke på arbetstid. Ena stunden stod jag och pratade med henne och i nästa ligger hon i en ambulans på väg till sjukhuset.Hennes liv kommer nog aldrig bli likadant igen, inte hennes kropp heller. Kan man då glädjas åt sitt jobb? Nja inte riktigt iaf .... inte jag.


Imorrn ska jag bort. Så vi hörs på onsdag, kanske ..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till jobbet, även om omständigheterna hade kunnat vara bättre!

Har du blockat mig eller?!½? 'Kan inte skicka kommentarer från mitt googlekonrtro

__/Sandra

Therese Skönhetsblogg sa...

Grattis till förlängt! Förstår att det känns svårt att fira, måste ändå säga att jag hoppas att hon återhämtar sig snart (det gör du säkert med). Och då finns det säkert nya chanser till jobb för dig :) Kramar

Anonym sa...

Livet är så ibland. Jag gick ju från 50% till 100% i Finland pga att en av arbetskompisarna dog...

Hoppas hon kryar på sig och du ska inte alls känna dig skyldig (om du nu gör det) pga att du fick jobba för henne. Du har ju inget med stroken att göra och skulle inte du fått jobba skulle ju någonannan fått hennes jobbturer.

//Susanne