söndag 16 januari 2011

LCHF

Överallt läser man ju att man inte är hungrig på samma sätt med LCHF. Men jag känner att jag behöver nog ändå 3 stora och 2-3 små mål per dag. Jag äter FETT och har uteslutit all pasta, ris, potatis, bröd och socker.
Vill inte bli fanatisk heller och vill mest ha detta som en kickstart för min förbränning. Men nu när jag väl är igång blir man ju mer och mer intresserad, googlar och vill kunna mer. Tror att jag kommer tappa i vikt av att göra det "lilla" jag gör, eller utesluter rättare sagt.
Äsch vet inte vart jag ska komma, men har nog en rädsla för att bli fanatisk som sagt och vill inte det. Vill kunna äta kolhydrater (i lagom mängd + bra fullkorn) igen - så fort jag märker att min kropp och förbränning inte längre ligger i ide.

Nog om det. Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta. Jo jag vill nog att ni ska säga att jag gör rätt och säga hur bra och duktig jag är! ;)

Nej nu ska jag ha sex! God natt!

2 kommentarer:

Malla sa...

men sorry jag kan inte säga det :P jag förstår att du vill göra något nu för att sätta fart på förbränningen eftersom du stått still ett bra tag. Men annars så tycker jag inte att dieter överhuvudtaget är nödvändiga, jag blir rent irriterad på folk som är helt fanatiska! :P
Det finns säkert folk som mår jättebra av LCHF eller GI eller cambridge osv osv men själv tycker jag det är dumt attTVINGA sig själv och sin kroppp från att avstå saker som man faktiskt egentligen vill ha.
Om jag vill ha godis - då äter jag godis, men till skillnad från många andra så kan jag stanna vid att äta ett par godisar, bara för att jag tagit 5 godisar en dag så måste jag inte ha 10 st nästa dag. Jag är rätt stenhård med mig själv då det väl gäller :) Som nu i januari låter jag bli socker, fast jag har ätit godis en gång ändå men det tycker jag är ok :)

Men om vi ser bort från maten (jag tycker alltså att sunt förnuft - nyttigt mat men lite färre kolhydrater, mycket grönsaker, vanlig husmanskost, 1 lagom portion/mål - det blir man inte fet av)
så tycker jag att du är superduper jätteduktig med träningen! :D :D Sånt imponeras jag mycket mer av - folk som verkligen kämpar och tar sig till gym eller på promenader!
Så heja heja heja dig!
Kram

Frida sa...

Jag äter ju LCHF och har läst på flera ställen att det kan ta ett tag innan man känner den minska hungern. Så var det för mig också. Jag började med att äta 3 mål + 2 mellanmål per dag, men med tiden hade jag helt plötsligt slutat upp med mellanmålen. Med andra ord så tror jag att det ger med sig efter ett tag :)

Jag känner inte att jag avstår från något då jag inte äter mycket kolhydrater. Jag gjorde det i början, men sen suger försvann så funderar jag inte ens över det. Fikar människor, och jag inte är hungrig, så är jag inte ens sugen. Och då har jag, tragiskt nog, ätit godis och fika flera gånger dagligen de senaste åren.