måndag 19 november 2012

På tal om väntrummet

Ja men just. Kvinnan slutade fasen inte smaska. Som tur var var det snart min tur att gå in så jag slapp sitta och lyssna på henne. Anledningen till att jag satt där var att jag hade tid hos BM. Idag blev det en kontroll av hjärtljud, SF-mått och gyn. Hjärtljud bra, SF var oförändrat sen två veckor tillbaka (ska kollas upp igen på torsdag) och gyn då. Ja det var väl det mest intressanta. Det går framåt iaf. Inte nu så att jag tror det kommer igång inatt eller ens imorrn, men min kropp fungerar som den ska och verkar vilja ha ut barnet nån gång inom en "snar" framtid iaf. Ska tillbaka till BM igen torsdag som sagt, har ej SF ändrats då så blir det UL för att kolla tillväxten på bebisen. Jag är inte det minsta orolig, haft ett högt mått innan så. Allt kommer nog gå fint och om inte annat får vi ett extra UL ;)

Och herregud. Att ansa kroppshår är fasen ingen lek när man är höggravid. Allt varmvatten hinner ta slut så man får va snabb med att tvätta sig ren. Haha. Men snart står jag där och böjer mig som en prima ballerina igen ;)

Och vikten då. Vägde mig hemma här för nån dag sen, + ca 23 kg hittills. Så kul är det. Hade nog inte räknat med annat heller.

Nu ska jag sätta mig i mitt Mimmi Pigg-nattlinne i soffan. God natt!


3 kommentarer:

Malla sa...

haha nä den där ansningen är fan inte lätt!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Hoppas det drar igång snart. De där små prövar ju ens tålamod redan innan de är födda ;-)

EvilElin sa...

Nu är det minsann inte länge kvar. Så himla spännande! :)