tisdag 3 januari 2012

Utnyttja inte mig!

Fick ett mail häromkvällen. De stod typ "Hej, skulle höra om ni kan tänka er att vara hundvakt datum bla bla och bla bla. Isf skulle Skott (hundens namn) gärna komma och hälsa på er. Mvh Blaha." Hmm, jag funderade. Nej de blir it. Vi va de till denna hund för ett tag sen, ni kanske kommer ihåg taxen? Han va snäll, supergullig, lugn, och mysig. Men hans ägare är en annan femma. Hör BARA av sig när han behöver något. Han lämnade sin flickvän här vid jaktfesten (i november) för att hon va ensam och självklart får hon vara med oss då. Vi bjöd på vin och så eftersom hon endast hade sin killes öl med sig som hon inte gillade. Och jag är it snål, jag bjuder gärna. MEN när killen/hundägaren/hennes kille efter 1 mån ringer och vill ha tillbaka sina 4! öl som hon lämnat här vid jaktfesten då tycker jaga att han är oerhört snål. Vi har passat hans hund i en vecka (fick knappt ett tack) och sen passat hans flickvän. 4 öl! Han kom och hämtade dom. Och nu hör han av sig och vill ha hundvakt. Screw you! Fast jag gillar ju hunden. Men nej, jag ska stå emot. Han får lösa det där själv!

Låter säkert snål och bitter nu. Och det är jag nog mot människor som ej visar tacksamhet eller aldrig bjuder tillbaka.

Om jag får tillbaka, oavsett om det är ett leende av tacksamhet, en chokladkaka eller bara ett innerligt tack som man vet att personen menar så är jag nöjd. Men kom inte här och tro att du kan utnyttja mig!

Så är de!

1 kommentar:

Therese Skönhetsblogg sa...

Jag håller helt med dig och förstår dig fullt ut. Vissa människor skulle man kunna göra allt för utan att blinka, men när någon utnyttjar det tar det emot att hjälpa.

Tycker absolut du har rätt i att säga nej :)