fredag 20 januari 2012

Hjälp

Jag har hamnat i ett dilemma. Det är så att jag har en kollega som kan gnälla på eleverna inför eleven. Klagar alltid på maten inför eleven. Tilltalar elever på ett opassande och i mina öron ett väldigt otrevligt sätt. T.ex "om du inte är tyst så stoppar jag en strumpa i munnen på dig". Och nu vet jag inte hur jag ska göra. Gå vidare med det? För MIG känns de väldigt obekvämt att höra och jag har flera ggr sagt att "sådär låter man inte och va otrevlig du låter".
Mitt exempel här på vad min kollega kan säga är ocksa bara ETT av exemplen på vad personen kan slänga ur sig...
Och självklart, är chefen eller nån förälder i närheten så låter personen så himla gullig och fnissar!

Vad hade ni gjort?

Published with Blogger-droid v2.0.3

5 kommentarer:

Malla sa...

Jag tycker du ska säga till på skarpen till henne. Riktigt på skarpen. Om hon inte skärper sig så går du vidare.

Jess sa...

Håller med Malla!
Lycka till!

life.love.baking sa...

Jo jag ska nog göra så. Händer de igen så säger jag nog att de verkligen inte är ok. Men då kommer hon väl säkert bara låta bli att säga sånt när jag är i närheten ...

life.love.baking sa...

Tack. Känns ju alltid sådär att kritisera en kollega också ...

Ting sa...

Jag skulle göra som Malla föreslår SAMT informera chefen om att detta sker just i detta nu.
Detta måste ju sluta omedelbart!