tisdag 3 maj 2011

Äkta vanilj á la Zanzibar


Ikväll hade jag besök av en vän. Vi kom varandra närmre i Tanzania, bodde i samma rum, delade många åsikter och vädrade våra funderingar med varandra. Ikväll bakade vi äpplepaj a la Morberg med hemgjord vaniljsås (innehållande vaniljstång från Zanzibar). Var mycket gott och MYCKET mättande. Just det ja, chokladbollar blev det också.


Annars är allt bra här. Skola idag, kändes lite tungt efter att ha varit hemma så länge pga jobb, lathet och lov. Men nu är det bara att kämpa på sista tiden. 20:e maj är jag färdig och får mitt intyg på att jag slutfört denna kurs och kan därefter kalla mig Personlig assistent på riktigt.


Nej nu ska denna snart färdigutbildade blondin sova. God natt!

Published with Blogger-droid v1.6.8

2 kommentarer:

Petra sa...

Chokladbollar är så gott.

Sv, jag jobbar inom dykbranchen.
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Vore jättekul om du kom på bloggträffen!