tisdag 15 februari 2011

Swimma in de badhouse!

God morgon Sweden!

Idag är det tisdag om nån nu råkat missa det. Äter min frukost - naturell yoghurt med linfrön, solroskärnor och hackat äpple - och snart ska jag iväg på min praktik. Idag ska vi på badhuset med alla barnen, så himla kul. Och då frågade jag igår: Ska jag ta med badkläder?
- Ja om du vill får du gärna bada
- Ok, ska nån av dom andra lärarna bada?
- Nej det blir nog bara du.
VA?!?!?!?! Vafasen, jag tycker faktiskt att lärarna får bjuda på sig vid ett sånt här tillfälle och hoppa ner i badet med barnen. Tänk så mycket roligare barnen lär tycka det är om lärarna engagerar sig mer i aktiviteten och barnen. Dom behöver ju inte dyka runt och slå volter direkt ... Har jag fel?!

Ne hörrni, badväskan är packad, frukosten snart i magen. See ya!

1 kommentar:

Malla sa...

bra gjort! klart man ska bada :)