fredag 18 februari 2011

Anonym + mamma

God kväll!
Jag ser enligt sidan som kan räkna ut och se vilka som är inne på min blogg varje dag att det är ungefär 90% som ej ger sig till känna.
Är det av nån spec. anledning? (svara gärna, även anonymt)
Är det nåt ni vill veta om mig? Är jag ointressant, inte rolig, borde jag lämna ut mer av mig själv och mitt privatliv?

Fast sån här är jag.
  • Ser mig själv som en glad och (mestadels) positiv person.
  • Värdesätter mina nära och kära oerhört högt.
  • Envis nå så in i ... STOLT ännu mer nå så in i h-vete.
  • Inte kyrklig, har inget behov av att gifta mig i kyrkan, inte döpa mitt/våra kommande barn i kyrkan.
  • Tror ej på Gud, tror på Nangiala (Bröderna Lejonhjärta), ett lyckligt "land" där man får frid.
  • Älskar min P. LÄNGTAR efter barn, men har ändå en rädsla inom mig.
  • Vet att jag kan framstå om arg och en besserwisser. Men jag är ingen arg människa, jag har bara bestämda åsikter och står för dom oavsett. Ger det mig ovänner så var du nog inte en bra vän från början.
  • Bryr mig inte om en dammråtta eller fem i hörnen.
  • Har en tatuering på insidan av min handled - fyrklöver - står för mig och mina tre systrar som betyder allt för mig.
  • Älskar många och försöker verkligen säga det till dom så ofta jag kan.
  • Värdesätter fritiden och familjen framför karriär och pengar.
  • Är bra på mitt jobb och sköter det.
  • Gillar jag DIG så gör jag det. Gillar jag dig inte så märker du det.
  • Försöker alltid ge alla en chans innan jag dömer. (självklart är jag lika dömande som andra ibland)

Eftersom jag vet att min mamma läser här så: Tack för att du gjort mig till en tjej med skinn på näsan, som, hittills, alltid verkar lyckas lösa mina problem. Älskar dig Mamma!

En sak som etsat sig fast hos mig som min mamma sagt till mig är: Jag har aldrig behövt oroa mig för dig!
Då har ju du som mamma lyckats! Du gjorde ju mig till den jag är idag.

Puss på er och godnatt!

Ps. blev ett djupt inlägg, orkade ni er igenom så hoppas de inte tråkade ut er ds.

1 kommentar:

Sandra och Lovis sa...

Tack Kajsas mamma som gjort Kajsa till den underbara vän och vapendragare som hon är! =)