onsdag 16 mars 2011

Min träning

Eftersom mitt liv här nere verkar kretsa mest kring träning, eller skola, så tänkte jag skriva lite av vad jag tränar.

Måndagar: Kickboxning 1 tim. + Bodypump 1 tim.
Tisdag: Cirkelträning 1,15 tim.
Onsdagar: Zumba 1 tim. ( ej denna vecka eftersom mina benhinnor behöver vila)
Torsdagar: Core 30 min. + Afrodans 1 tim.
Fredag: Vila
Lördag: Afrodans 1 tim.
Söndag: Promenad el. löpning

Nu kör jag ju inte alla dessa pass varje vecka, men det är dessa som jag varvar mellan. Och för det mesta tränar jag 3-4 pass i veckan. Ikväll blev det som sagt vila, men då har jag kört löpning i söndags, måndagspassen och tisdagspasset. Imorrn blir det också vila pga födelsedagskalas. Men jag kör de pass jag hinner med och annars så är jag ute och går eller nå.

Denna vecka slutar nog på 4 pass. Hittills 3 gjorda, och har tänkt löpa 4-5 km intervaller i helgen också.

Om jag fortsätter i denna takt kanske mina ungar kommer bli så här :)


Kan tillägga att för 2 år sen så rörde jag så lite som möjligt på mig. Jag satt helst i soffan, bakade kladdkaka eller en smarrig morotskaka. Men sen ryckte jag upp mig, och f-n va mycket bättre jag mår nu!

Kram

3 kommentarer:

Petra sa...

Så bra jobbat! Träna skall man göra för att må bra.
Kram

Malla sa...

det är SÅ skönt att träna :)
fast ibland är det lite tråkigt :P

Sandra sa...

Kan du inte överföra energi till mig så jag orkar eller vill börja träna!:)