onsdag 4 april 2012

U-sväng

Nu händer det saker ska ni tro. Eftersom dom inte kan ge mig nåt jobb här uppe som de ser ut, eller att de it finns nå jobb så har vi/jag efter tandagnissel och funderingar beslutat mig för att åka ner till Fagersta igen och jobba. Rektorn på mitt "gamla" jobb erbjöd mig fram t.om 1:a juni och jag kände att jag inte kunde tacka nej. Vi gör då en u-sväng och packar våra väskor och åker ner igen i 8 veckor.

Kommer jag ångra mig? Säkert flera ggr om.
Tror jag att jag hade kunnat få nå jobb här uppe? Nej tyvärr.
Är jag knäpp som gör detta? Lite, men man måste va realistisk också ...

Ska ni säga att jag gör fel och borde ha tålamod så håll tyst. Jag vill inte ner, men pengarna måste in. Vill ni pusha mig och säga att de kommer gå fort som attan tills vi är tillbaka här igen så varsågod!

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det är ju "bara" 8 veckor och du har kärleken med dig så självklart kommer det gå hur snabbt som helst. Se det som en semester, ja bortse från att du jobbar då =D

Anonym sa...

Du vet vad jag tycker :)

Tiden kommer gå snabbt, vad är väl 8v mot resten av livet här uppe liksom?

När far ni?

//Susanne

Malla sa...

Du gör helt rätt :) 8 v går snabbt, speciellt denna årstid!

Västgötskan sa...

Fy vad tråkigt.
Men kan du inte söka jobb medan ni är här nere? Sticka fort som ögat sen! :-)