tisdag 10 april 2012

Fröken duktig! Eller?!

Är det bara jag som regerar på hur perfekt man ska vara nuförtiden?
Man ska:

Träna som besatt
Laga mat som tv-kockarna
Baka som Leila
Aldrig bli trött
Kunna göra plankan i 5 min.
Älska sin familj och aldrig reta sig på dom
Jobba, jobba, jobba
Träna ännu mera
Äta nyttigt
Kettlebella
Äta LCHF
Äta GI
Äta lite
Baka ännu mera
Handla ekologiskt
Veckohandla

Gaaaah. Jag kräks snart på hur duktig och effektiv folk vill/verkar vara hela jäkla tiden. Är de bara jag som bara vill lägga mig på soffan så fort jag kommer hem från jobbet? Som blir oense med min familj? Kräks på tillvaron? Inte vill lägga all min lediga tid på träning, baka eller laga mat?

Varför kan man inte bara va nöjd med det man har. Jag får prestationsångest när jag läser om alla überduktiga människor som lyckas med jäklat allt dom tar för sig!

4 kommentarer:

Malla sa...

Men, det är väl inte så mkt att irritera sig på?
Jag är glad att folk blir mer medvetna om träning och hur viktigt det är att ta hand om sin kropp, och det är skitbra att folk blir mer medvetna om miljö och ekologisk och vällagad mat :)
Sen att folk vill lägga sig på soffan och slappa, jamen givet att alla gör det också, men dom inläggen tänker du inte på för det irriterar dig inte ;)

äppelblomman sa...

Ha ha söt du är då;-) Jo alla är såååå duktiga... Nej självklart intem kolla min blogg, klagade senast igår på våra hemska humlr...;-) Sen att jag är i en träningsperiod o skryter hej vilt, ja det är en annan femma;-)
Kram K

Catarina sa...

Jaaaaa!
Jättebra inlägg.
Men det kanske också är vad man delar med sig utav. Det är ganska mycket press på hur man ska vara nuförtiden.

Du glömde att huset ska vara totalrenoverat och alltid välstädat och undanplockat också. :)

Anonym sa...

Ja jag kan också irritera mig på dessa, varför inte visa att man inte är perfekt? För ingen är så perfekt i längden. Blir det någon tid över för vänner?? eller vem delar man detta med? noone eftersom man prioriterar bort vännerna.
/H