söndag 30 oktober 2011

Skogens guld

I skogen finns det fina saker i massor. Idag begav jag mig ut och plockade gran (formade en rund krans), grön mössa för att klä kransen och sen lummer att pynta med.

Men ska man plocka lummer så MÅSTE man lämna rötterna. Det är en rödlistad art (jag lämnade rötterna).


Annars idag har jag varit på yoga, och sovit till 10.28, vilket va riktigt skönt. Denna helg har jag verkligen tillåtit mig själv att sova ut och inte få ångest för de.


Vad har ni gjort i helgen?


Published with Blogger-droid v2.0

fredag 28 oktober 2011

Nya glasögon

Beställde två par nya glasögon från Lensway. Quicksilver. Jag är mycket nöjd med dom båda. Två för en var priset!


Ses.


Published with Blogger-droid v2.0

god morgon

Min ömma kropp hälsar er en god morgon! Fredag innebär att kl 14.15 får jag helg. Helt underbart! I helgen ska jag sova, åka på loppis, va till stallet och sen träna lite kanske.


Hur ser er helg ut?


Igår började judon för mig. Idag är jag öm. Vi övade fallteknik och körde fys. Riktigt kul och man blev riktigt slut!

Tyvärr är det lovvecka till veckan så då är de bara ett pass. Annars är de både tisdag och onsdag. Kan iofs va bra att gå ut lungt med min gamla kropp... barnen som va med igår hoppade runt, jublade, gjorde kullebyttor och kastade sig så de gjorde nästan ont att se som. Tanken är dock att jag snart ska fara runt där på golvet också.


Måste jobba nu. Kram


Published with Blogger-droid v2.0

torsdag 27 oktober 2011

Träningsvärk

Mina skinkor börjar stelna efter gårdagens innebandy.

Får se hur som känns imorrn efter kvällen judo också.

Ajojajoj ...
Published with Blogger-droid v1.7.4

onsdag 26 oktober 2011

Fullt upp

- Ska börja judo två dagar i veckan.

- Va och spela innebandy ikväll, kommer kännas imorrn.

- Har köpt Maroccan Oil till mitt hår. Nu kommer det bli vackert som en dag.

- På tisdag har jag bokat tid hos frissan. Nu blir de lugg igen!

- Jobb jobb jobb ...

- Regn, mulet och kyla som går in i benmärgen.

- Min nya dunjacka gick sönder i ett blixtlås till en ficka. Skit. Reklamerat och får en ny nästa vecka. Bra.

- Nu måste jag sova.

Hur har ni det?

Kram

tisdag 25 oktober 2011

+3,3

Det är min viktuppgång sen före sommaren. 3,3 kg som här lagt till sig på min kropp. Sen förra hösten kan man nog lägga till ytterligare 3 kg i uppgång.
Nya tag? Jag måste ju. Hur? Hjälp mig!

Mot jobbet nu. Jag hoppas jag fått en massa bra förslag för hur jag ska gå ner lite drygt 6 kg innan jul när jag kommer hem ikväll!

Kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

måndag 24 oktober 2011

Fläka ut sig

Sitter och väntar på cellprovtagning. Alltid lika kul att lägga upp pluskan i ansiktet på folk.

Men visst har jag fina skor? Dom är mina stora kärlek!
Published with Blogger-droid v1.7.4