tisdag 31 maj 2011

SUCK!

Om ni kunde höra min suckar nu. Jag tror banne mig ni kan det om ni lyssnar riktigt noga. Uttråkad var ordet! Jag en ensam hemma, P är i sitt studentrum och pluggar inför tenta imorrn. Ingen att umgås med (oh poor me), bara en massa dravel på tv m.m. Denna gnällista kan göra lång!

Jaja nog med gnäll.

Va till gymmet idag och tränade. Värmde upp 10 min, på cross-traniern (blev uttråkad så körde bara 10 min.). Sen blev det styrketräning i 1 timme. Det är så himla skönt har jag upptäckt, man gör det man vill, kan variera sig fritt och det är kul! Och går man dessutom dagtid om jag gör när jag är ledig så är man i stort sett ensam.

Just det ja. Blev ingen bloggträff i helgen så imorrn så packar jag in välbehövliga saker, kläder och sambo i vår gamla passat och styr kosan norröver. Vi åker till mina föräldrar över helgen och kramar min mamma och pappa + min syster (den äldsta) med man.
Så blir det glest med inlägg i helgen vet ni varför.

Vad gör ni ikväll?

Kram

In action

Liten vilopaus.

Update: Triceps är troligtvis den tråkigaste muskeln att träna!
Published with Blogger-droid v1.6.9

26 timmar jobbade, nu gym!

God morgon!

Ja jag har nyss klivit upp, för andra gången idag. Föst upp kl 05,00 för att jobba till kl 08,00, sen hem somna om och vakna av att min vän aka Plupp ringde 10,32.
Så nu är jag utvilad, har intagit mellanmål och ska bege mig mot gymmet och ett styrkepass som ska få mina armar att bli muskulösa! Visst lät det bra? Jag ska iaf försöka att få mer muskler ...

På återseende mina damer och herrar!

Förresten är det några herrar/män/pojkar som läser min blogg?

söndag 29 maj 2011

Surdegsbrödet!

Jag är nöjd! Surdegsbrödet blev bra, denna gången jäste det. Smaken var perfekt! Tror jag arbetade degen för lite sist + att denna gång tillsatte jag 1 msk honung (för jäsningens skull) och (tyvärr fick ge vika) ca 10 gram jäst. Tror alla tre faktorer hjälpte avsevärt.

Men tänkte höra om nån vet nåt grövre/nyttigare mjöl än dinkel?

Nu är det sängen. Jobb imorrn - tis. 06.00-08.00 ...

God natt!
Published with Blogger-droid v1.6.9

Drömma bör man ...

Ankarsrum Assistent Köksassistent AKM6120B

Jag vill verkligen ha denna maskin! Tyvärr kostar den ca: 5000:- och det ingår inte i min budget för tillfället. Men så fort fast jobb kommer så ska det sparas till en köksassistent!

Så som en söndag är

Ligger i sängen nu och ska se Grey´s Anatomy på datorn. Precis satt andra omgången (första blev platt fall) med surdeg på jäsning + påbörjat en ny surdegsbas/grund som jag inte får testa förens om 5 dagar ...
Vill så gärna lyckas med detta. Det är så mycket godare och nyttigare OCH billigare att baka eget bröd än köpa på affärn. Och (mycket och nu) dessutom slippa alla tillsatser!

Nog om det. Hörs sen så får vi se om jag gråter av lycka eller sorg när jag testat grädda nästa bröd!

lördag 28 maj 2011

Gräddtårta á la Karin

Är hos min kompis igen. Hon håller på att dekorera tårtor till en 30-årsfest ikväll. Jag däremot ska inte på nån fest, och kommer inte ens få smaka nå tårta ...
Published with Blogger-droid v1.6.9