söndag 25 september 2011

Lördag

Igår var hela dagen som balsam för själen. Började med ridning, har nämligen hittat mig en islandshäst att rida. Att vara i stallet är min terapi - bara fokusera på hästen, och mig själv.
Efter det for vi ut ett gäng i skogen och plockade tranbär och svamp. Aldrig plockat tranbär förut, men nu ska de torkas och has i yoghurten på morgonen! Gott.
Dagen avslutades med en älgskavsgryta i goda vänners lag. Det va otroligt gott. En film i soffan (Lincolns lawyer) va lagom energikrävande sen. Filmen va dessutom väldigt bra, jag kan rekommendera den...

Nu måste jag lika iväg igen, ska på yoga och sen ut i skogen igen.

Är de nån som vet vad man annars kan göra med tranbär förresten?

Kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Vet inte mycket om tranbär - skulle nog inte känna igen ett om jag såg det i skogen. Men det finns ju tranbärsjuice att köpa så det kan man säkert göra

Osloskånskan sa...

Kan man göra gelé kanske?

life.love.baking sa...

Jo gele kan funka. Men jag tror jag torkar och har i bröd och yoghurten :)