fredag 29 juli 2011

Långklänning blev kort ...

Jag lämnade in en långklänning för att sy upp den. Den va alltså lite för lång. Fick tillbaka den idag. Och vad har då sömmerskan gjort? Precis det jag sa till henne att jag inte ville ha - för kort klänning!

Ville att den skulle sluta precis ovanför tårna, men nu slutar den vid mina fotknölar!
Och sen när jag ringer sömmerskan och säger att den blivit för kort - då blir tanten SUR! Hon kan ju förf-n inte bli sur på mig om HON gjort fel!
Nu försöker jag att inte känna skuld-känslor för det eftersom det är ju inte jag som gjort fel. Ska lämna in den nästa vecka igen så skulle hon ta ner fållen eller va hon prata om.

Men snälla, säg att jag inte ska känna skuld i att hon gjort fel och blev sur?

Äsch. Skittant! Nu tappa jag helt humöret .....

Inga kommentarer: