söndag 19 september 2010

Vänner..

För ett år sen ganska precis nu så flyttade jag och min sambo många mil pga studier. Planen är självklart att flytta tillbaka, vi vill båda tillbaka, så fort det bara går. Nu den sista tiden har jag börjat märka vilka vänner som faller bort mer och mer, tyvärr. Tycker det är riktigt tråkigt när dom slutar höra av sig, man blir inte tilltalad som"vännen" el. dylikt längre vid sms-konversationer .. Jag vet, jag kanske bara är löjlig men det gör faktiskt ganska ont i hjärtat, för just en person som det är så med nu trodde jag inte det skulle bli så med. Alltid jag som hör av mig, kortare i tonen och verkar bara allmänt ointresserad av att hålla kontakten överhuvudtaget. Är jag löjlig eller?

Sen har vi ju då dom vännerna som bara blivit bättre sen flytten. Tätare kontakt, bättre kontakt och gud så mycket man uppskattar dom! Det är alla vänner som får en att orka den här tiden, orka bo så långt från nära och kära.

3 kommentarer:

Malla sa...

Tycker inte alls att du är löjlig, klart det smärtar. I längden är det dock bra att veta vilka som är ens "riktiga" vänner :)
Men vem vet, den dag ni flyttar tillbaka kanske du hittar tillbaka till några förlorade. Annars har du alltid de trogna :)

Sandra och Lovis sa...

Jag kan börja kalla dig för gumman om det känns bättre!! ;)

life.love.baking sa...

Malla: Ja fast då kanske jag inte känner att jag vill lägga den energin på de människor som tydligen inte var villig att göra detsamma för mig, när jag dessutom nog behövde de som mest.. Nu vart jag djup, men... :)

Sandra: Tack, men nej tack :) kan kala dig om du vill ;) mohahaha