fredag 30 november 2012

I väntrummet

Nu har jag suttit här i nio månader snart och sett dessa fiskar
dom har vuxit, jag har vuxit. Igen bebis :-\ bf + 5 nu. Less? Oja. Tung? Jodå. Trött? Ja men nanting!!!

Kom ut nu då för bövelen!


torsdag 29 november 2012

BF + 4

Jaha då har jag då gått över fyra dagar. BF var ju i söndags och än har igen bebis kommit, har inga känningar (vad jag vet, vet inte vad jag ska känna), och bebisen verkar må fint där inne i min mage. Men snälla lilla bebis, kom nu. Din mamma och pappa längtar efter dig! Och jag är oerhört nyfiken på hur du ser ut!!!

Just nu ligger jag i soffan och ser morgontv då jag vaknade 6.20 och inte kunde somna om. Har varit ledig för länge. När jag fått mina åtta timmar så vaknar jag och kan inte somna om. Min syster så i morse att jag blivit som gamfolke som vaknar i ottan :-)


onsdag 28 november 2012

Lakritskola

Kokade kola igår.

100 gr smör
2 dl grädde
3 dl strösocker
1 dl sirap
2 msk lakritspulver (Markattas)

Koka. Kyl. Dela. Doppa i mörk choklad. Strö över några flingor flingsalt, ät och njut!

Fick idén från Sandra. Och jag kan rekommendera er att göra dessa!


måndag 26 november 2012

Gravad lax

Har precis gravat en bit lax. Längtar redan till de är färdig att äta, det är ju så himla gott. Och ja, jag kan äta den, den har varit fryst i minst två dygn så. Mums fillibabba!
Idag har jag legat i soffan. Legat i sängen. Tvättat och bäddat rent i sängen. Ser fram emot att få lägga mig sen!
På återseende!

söndag 25 november 2012

V.41, 40+0, BF, dagen D.

Fast i min mage råder det lugn. Så idag kommer nog ingen bebis titta ut. Kolla in mina fötter på bilden. Ajaj. Mina tår är som prinskorvar.
Annars så har dagen bestått av bakning. Kanel- och lussebullar har bakats med min syster som hjälp och sällskap. Även mina systersöner har hjälp till. Det blev en hel del vackra skapelser :-)
Måndag imorgon. Inga planer som vanligt. Eller kanske vila som läkaren sa att jag borde göra :-\



Lördagen

Igår var en bra dag. Var på café i Yttersta, en liten liten by utan för Piteå. Hur mysigt som helst.
Sen kalas för en ett-åring. Även det väldigt trevligt. Gav dock present till föräldrarna ist för barnet och grattade till ett år som mamma och pappa.

Sen var vi faktiskt in på förlossningen, nej inget barn än, pga mitt blodtryck så ville dom ha in mig. Låg med ctg-kurva, kollade blod- och urinprov, och bäst av allt, vi fick göra ultraljud! Allt såg fint ut med bebisen och nu vill vi ha värkar! Mig måste dom hålla koll på dagligen även nu eftersom mitt blodtryck och huvudvärk är som det är. Men slapp att bli inlagd iaf!

Massa gravidsnack känns de som. Men snart är det slut på de får vi hoppas ;-)

Kram

fredag 23 november 2012

Lycka

Det är när en vän kommer förbi med en påse bullar. Borde baka själv men orkar verkligen inte ställa mig och göra bullar. Och då blir man extra glad av en sån här present :-)
Vad gör ni ikväll?