söndag 30 september 2012
Dagen i bilder
Enformig söndag
Sängen - soffan - kökssoffan - sängen - soffan .... Och kommer nog att avslutas med mer kökssoffa, soffa och slutligen sängen igen. Enformigt? Yes, men mer ids jag inte göra idag. Som att jag inte vaknar till riktigt.
Middagen igår var höjdpunkten denna vecka. Skriver mer om den senare idag, om jag vaknar till.
Adjö.
lördag 29 september 2012
Halv åtta hos oss
Fint väder ute, så jag tänkte ta tag i dom "döda" växterna som inte ger nån skörd längre. Men jag hade inte hjärta att slita upp sockerärtorna då dom fortfarande blommar fina lila blommor. Så låter dom stå en vecka till kanske innan allt ska upp och ev. vårlökar och vitlökar ska ner i marken.
Nej hörrni. Nu ska jag försöka vara effektiv. Tror det kommer gå sådär, men vi testar :)
fredag 28 september 2012
torsdag 27 september 2012
Regnet över ner
Jag åker ut till syster och pussar underbara systerdottern innan dom åker bort för helgen. Inte fått snosa på henne sen i lördags så det är dax nu!
Annars regnar det som sagt. Hela himlen har öppnat sig. Ändå lite mysigt. Gjort en tjälknöl inatt som nu ligger i marinad och ska intas som middag idag. Gott!
Ser verkligen fram emot lördag också då första middagen med " halv åtta hos oss"-gänget går av stapeln. Malla är först ut och jag tvekar inte om att man kommer gå mätt hem efter en mycket välsmakande middag!
måndag 24 september 2012
Måndag
Jag är trött i kropp och själ känns de som. Varit yr i stort sett hela dagen. Var till BM och sen föräldrautb. och nu är soffan min närmaste vän för ikväll. Eller nej, kladdkakan ligger mig nog närmare hjärtat än soffan ;-)
Vad gör ni ikväll?
Lägger in en bild på vår morotsskörd för i år. Lila, gula och orangea
lördag 22 september 2012
Vecka 31
Ja idag är sista dagen i vecka 31. Snart bara åtta veckor kvar nu förhoppningsvis. Magen växer som den bör och jag med. Mina bristningar syns på sidan, nertill av magen. Och dom har jag väl accepterat, inget jag kan göra nåt åt.
Annars då? Nja de händer inte så mycket. Kommer att gå på graviditetspenning from onsdag t.om 14 november. Skönt att slippa springvicka.
Trist inlägg. Bara en lägesuppdatering...