tisdag 29 november 2011

Judo

Jag gillar denna sport. Kul, full fått och utmanande!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Ibland händer det ....


Som av en händelse så hände detta i morse när jag skulle ta kort.
Uppenbarligen var detta ett tecken på att jag älskar mig själv,
jag är bäst och sånt.

Va säger ni om bilden?

Förresten ser ni min potatisnäsa? Måste lära mig att ta kort i
en annan vinkel ......

God morgon!!!


måndag 28 november 2011

Jobbsök

Om det finns nå jag finner väldigt trist så är det att söka jobb. Oerhört stressande (skriver man rätt, hur uppfattas de, felstavningar?), skickar man rätt?, och får man jobbet? Nja de vet man ju aldrig, men som nu när jag dessutom söker ett jobb på mitt nuvarande jobb så kändes de än mer viktigt att inte skriva nå fel om "min nuvarande anställning" .. :/

Aja. En bra måndag, börjar känns mig frisk, och denna vecka borde jag kunna börja träna igen och röra på mig. Yeay!

På återseende!
Kram

söndag 27 november 2011

1:a Advent

Först: Välkommen ny följare - kul kul kul!

Andra: Finaste komplimangen för mig - att jag är lik min farmor och är duktig på att baka. Värmer i hela min kropp och själ. Hon var otroligt duktig på att baka, och när min faster, henner egen dotter, säger att jag är lik farmor, då mina vänner då blir jag glad!

Tredje: Blev bjuden på tjälknöl, kantarellsås (gjorde jag och tog med) och potatis till middag idag. Trevligt, gott och mycket uppskattat!

Fjärde: Bjudit på adventsfika ikväll. Lussebullar, pepparkakor och kladdkaka med pepparkakesmak. Tänt första ljuset!

Nu mina vänner så är jag nöjd med denna dag. Intagit soffläge och inser att ikväll kommer inget pepparkakshus sättas ihop. Känns dock skönt att alla delar är bakade och färdiga. Insett också hur pilligt de är de där med att baka pepparkakshus, tålamodsprövandedeluxe!

Kram!

Ps. Jag gilla inte kladdkakan så värst. Mina smaklökar hade så svårt för om de va choklad eller pepparkaka så de vart bara fel .... Inte äcklig, men inget wow heller.

Blablablabla


Bakat lussebullar med mandelmassa/smörfyllning och ska nu kladdkakan med pepparkakesmak. Men sen tänker jag nog lägga mig i soffan innan jag bakar pepparkakorna, för jag blev dödstrött. Som om nån hängde en tygtyngd i vardera ögonlock på mig. Kan det bero på REGNET utanför fönstren och bristen på snö? Är det bara för att det är söndag? Skit samma för jag kommer lägga mig i soffan och sega en stund, sen baka peppisar. Förhoppningsvis med sällskap av P och några andra!


Advent

Så var dagen D för stämning här. Tända ljus, pepparkakor och annat gott hör dagen till. Så nu måste jag börja med lussebulledegen.


Ses sen!


Published with Blogger-droid v2.0.1

lördag 26 november 2011

Cederolja

Eller cedroolja kanske vissa säger. Varför köpa när den innehåller olja och citronarom? Jag gör egen av en neutral olja och rivet citronskal. Lätt som en plätt!


Vad har ni gjort idag?


Published with Blogger-droid v2.0.1