fredag 9 november 2012

Trööööööött

Jag är som i en konstant dimma just nu. Helt normalt säkert när man är inne i slutet av graviditeten som jag är. 16 dagar kvar nu, förhoppningsvis.
Igår när jag var på stan såg jag en av mammorna i vår föräldragrupp gå med barnvagn och då kändes det plötsligt mer verkligt för mig att vi snart också blir föräldrar.
Nej nu måste jag kliva upp ur soffan och göra nåt av denna dag. Gäsp!

tisdag 6 november 2012

Linas matkasse dag 1

Idag lagade vi första rätten av tre från Linas Matkasse. Lövbiffssaute med potatismos. Gott, men inget wow från mig iaf. Rätten vi ska göra imorgon tror jag mer på.
Vill ni ha recept så hojta till!

måndag 5 november 2012

Alkoholfri?

Kan tyvärr inte svara på det. Men min gissning är att den där äppeldrickan inte längre är de. Nu är den uthälld i slasken, P vågade inte ens smaka den :-)

söndag 4 november 2012

V.38, 3 veckor kvar

Går idag in i vecka 38. Har alltså exakt tre veckor kvar (förhoppningsvis) av denna graviditet. Bjuder på en bild av min mage med mina bristningar. Ser även att den börjat åka neråt lite om man jämför med bilden jag tog förra veckan.
Ni kan ju bortse från min hand so Sri ut som om den borde sitta på en jätte. Ser ju enorm ut, haha.
Nej nu blir det Solsidan.

Gode fint

Trycker tryffelrester från Sarah Bernardt, dricker te och tittar Per Morberg. Jag mår fint hörni, finfint!

fredag 2 november 2012

Sarah Bernardt

Bakade idag. Sarah Bernardt, biskvier med tryffelfyllning. Så ni har jag ännu en sort i frysen. Ska baka och fylla upp om nån kanske vill komma och fika hos oss när bebisen kommit. Och för att fördriva tiden tills att den väljer att titta ut.
Ikväll va vi förbi några vänner och slöhängde. Åt lite chips och snacka skit. Har dock blivit lite förkyld så kände ingen smak, och då försvinner ju hela nöjet med att äta enligt mig. Tur va väl de kanske :-)
God natt!









       Julrecept nr 5: Vill du testa Arlas recept på rödbetssallad? Klicka här ---> Rödbetssallad


torsdag 1 november 2012

Vinden har vänt



Goddag! Jag tror det vänder mina vänner. Tror att det går åt rätt håll. Men skrockfull som jag är vill jag inte säga det rakt ut för då går vänder det väl igen :/

Haft en vän förbi på lunch. Nu hade jag tänkt åka in till stan och köpa vit sytråd (ska sy för första ggn sen högstadiet så önska mig lycka till), och sen Havredryck Chai (riktigt god). Chaidrycken kan man värma och dricka som en riktig mysdryck på kvällen! Mums!

Vad gör ni idag? Kram