fredag 6 januari 2012

Mot middag och kalas

Med min egengjorda donut i håret.

Trevlig kväll mina vänner!


Published with Blogger-droid v2.0.2

torsdag 5 januari 2012

Sad eyes

Jag behöver klippa min lugg igen. Har den uppsatt idag eftersom jag tycker den börjar bli för lång ...

Annars är de lungt i stugan här. Syster är kvar, vilket är mycket trevligt. Helg i dagarna tre, kalas med middag hos en vän imorrn och sen kanske en tur till Västerås för att syster ska få se nå annat än lilla Skinnsberg under sin vistelse här.


Hur ser er helg ut?


Ps. Rubriken är för att P brukar kalla mig för just "sad eyes" för jag kan ha så ledsna ögon, och på bilden såg jag gode nere ut, fast är bara trött. Lite hundögon är väl gulligt va ;)


Kram


Published with Blogger-droid v2.0.2

tisdag 3 januari 2012

Bakning

Bakade igår. Thekakor, kladdkaka och surdegslimpa. Limporna åkte direkt i soporna för när jag skulle skära dom så va dom helt degiga i mitten och gick inte att rädda. Så ikväll tar jag nya tag och bakar nya limpor. Bättre lycka ikväll hoppas jag!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Utnyttja inte mig!

Fick ett mail häromkvällen. De stod typ "Hej, skulle höra om ni kan tänka er att vara hundvakt datum bla bla och bla bla. Isf skulle Skott (hundens namn) gärna komma och hälsa på er. Mvh Blaha." Hmm, jag funderade. Nej de blir it. Vi va de till denna hund för ett tag sen, ni kanske kommer ihåg taxen? Han va snäll, supergullig, lugn, och mysig. Men hans ägare är en annan femma. Hör BARA av sig när han behöver något. Han lämnade sin flickvän här vid jaktfesten (i november) för att hon va ensam och självklart får hon vara med oss då. Vi bjöd på vin och så eftersom hon endast hade sin killes öl med sig som hon inte gillade. Och jag är it snål, jag bjuder gärna. MEN när killen/hundägaren/hennes kille efter 1 mån ringer och vill ha tillbaka sina 4! öl som hon lämnat här vid jaktfesten då tycker jaga att han är oerhört snål. Vi har passat hans hund i en vecka (fick knappt ett tack) och sen passat hans flickvän. 4 öl! Han kom och hämtade dom. Och nu hör han av sig och vill ha hundvakt. Screw you! Fast jag gillar ju hunden. Men nej, jag ska stå emot. Han får lösa det där själv!

Låter säkert snål och bitter nu. Och det är jag nog mot människor som ej visar tacksamhet eller aldrig bjuder tillbaka.

Om jag får tillbaka, oavsett om det är ett leende av tacksamhet, en chokladkaka eller bara ett innerligt tack som man vet att personen menar så är jag nöjd. Men kom inte här och tro att du kan utnyttja mig!

Så är de!

måndag 2 januari 2012

Kläderna på mig ...

Under bilderna i förra inlägget är det länkat. Kram

Published with Blogger-droid v2.0.2
Jag inhandlade på rean nya täckkläder. Jacka och byxor. Kom idag, satt bra och jag behåller dom. Jackan va snyggare i verkligheten, lite mörkare i färgen. Byxorna tog jag som tur var två olika strl av för jag vet att jag ofta måste testa olika. Precis som jag trodde var de så nu, och dom större satt bra (vilket innebär zumbapass i vardagsrummet i veckan) och dom mindre åker tillbaka. Allt detta på rean! Yeay!

Wt Pants Colour Wear Pants Svart


Blue Monday Jacket Nitro Snowboard Jackets Blå


Vad tycker ni?

söndag 1 januari 2012

Going down

Vi tar vårt pick och pack och drar neråt igen. Hem. Eller vad man ska kalla det. Packade även in en lillasyster i baksätet. Nåt som känns tryggt och hemma, en del av min familj.

Tillbaka till vardagen nu. Dax att vakna! Vi ses på E4:an gott folk!

Published with Blogger-droid v2.0.1