måndag 5 december 2011

Monday

God morgon. ännu en härlig måndag har nått oss, det betyder för mig att tiden bara går framåt, tiden här nere är snart slut. Jag vet att jag tjatar om att jag längtar hem, vill bort härifrån och allt. Men vet ni hur det är att bo nånstans där man it vill bo? På ett ställe man vet är ett mellanläge? Inte kunna landa och stadga sig ordentligt? Inte ha sin nära och kära inom besöksradie?
För mig är alla dessa saker jobbiga och till slut tar det ut sin rätt och det enda man vill är att komma HEM!

Sa jag förresten att det vart ett hus vi skulle hyra? Underbart. Odlingsmöjligheter finns - gudomligt! Höns på gården - Giv mig färska ägg.

Nej ni, inte ens min groteska mensvärk kan plocka ner mig när jag har detta hus i mitt bakhuvud. Så nu åker vi på jobbet! Kram

Ps. Är de nån (förutom ni som vet) som är nyfiken på mitt riktiga namn?

söndag 4 december 2011

Gårdagens middag

Vi firade igår. Firade att vi fått huset som vi ville ha. Firade att det är nära en flytt HEM nu snart! Vi firade med helstekt fläskfile, smördegsinbakad press. potatis med v-bottenost och en v-bottenpa. Gott. Ja men nanting!


Hunnit med en promenad idag än så länge. Ju ska jag nog pyssla i köket en stund!


Published with Blogger-droid v2.0.1

lördag 3 december 2011

Leva och bo!

Jag är så otroligt lycklig just nu! Ni kan inte förstå min känsla av lugn och lättnad i min kropp. Jag/vi ser ljuset i tunneln och kommer inom en kännbar framtid finnas där vi vill, BO DÄR VI VILL, och vara nära alla kära!

Vår kommande adress: Almvägen, Hortlax, Piteå! Lycka, ren och skär lycka!

Ps. Tack till min fina, underbara vän Malin som hjälpte oss! Du är guld värd! Vi bjuder på middag om en sisådär 6 månader ;)

Hatar att vänta!!!!

MEN RING NÅN GÅNG DÅ!!!!!!!!!!

fredag 2 december 2011

Simpel fredag

God kväll!

Idag var de jobb till 17,00. Hem och andades ut ett tag innan middag, besök och film gjorde att resten av kvällen gick av bara farten. Nu är klockan redan 23 drygt, och ja, snart borde man kanske ligga i sängen som sova.

P ska dessutom ut och jaga tidigt imorrnbitti, så nu tar jag med honom till sängen och hoppas på .............. att få sova ;)

Natt!

torsdag 1 december 2011

Sen middag

Lax i ugnen med sallad. Laxen är gjord med kokosmjölk, lime, sambal, kryddor och vitlök.

Gott med mat när man tränat. Jamen nanting!

Ps. Jag gillade chokladkakan. Finns godare, men den va då värd pengarna enligt mig.
Published with Blogger-droid v2.0.1

En kär vän på besök!

Ikväll är en vän till mig på besök. Vi har en dejt efter Judon ikväll, min vän heter Winter Caramel! Lämnar recensioner sen om jag kan rekommendera honom till er!


Published with Blogger-droid v2.0.1