måndag 28 februari 2011

Woho

Har fått en ny följare! Kul, välkommen :)

Återkommer senare ikväll, kram!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Brilliant smile

Måste ju vara med i denna tävling. Vi pratade i helgen om gula tänder och så. Jag är ju tedrickare och för dom är det ju värst konstaterade min kära mor så då är det väl bara att hoppas jag vinner då! ;)

Tandkrämen är från BrilliantSmile och ska enligt hemsidan både bleka dina tänder och vara snälla mot dom.

söndag 27 februari 2011

Hem ljuva studentrum

Vi är "hemma" igen - i P´s studentrum. Nu ska vi landa, packa ur och sen se solsidan. Förhoppningsvis en dusch och sen är de natten för mig.

Känner inte ni er grymt äckliga när ni rest en massa mil/timmar i bil?

Jo, kakan jag la upp bild på häromdagen - grymt god! Men på denna resa neråt igen så köpte jag ingen. Jag stod emot! Stolt, det blev en påse med läkerol ist.

Hur har er helg varit då?

lördag 26 februari 2011

Ingen telefon

I helgen ha jag valt att inte ha telefonen på mig hela tiden. Jag har varken orkat eller vilja svara när folk har ringt, utan jag har prioritat min familj.
Inget illa ment mot er som ringt ..

Imorrn åker vi hemåt så ring gärna på em när jag sitter i bilen uttråkad :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

torsdag 24 februari 2011

Färdkost

Sitter i bilen på väg till mitt barndomshem. Familjen. Och en begravning imorrn. Tråkigt att det är det som gör att vi samlas, men vi ses iaf och får pussa på varandra.11 st ska samsas, umgås och mysa!
En helt underbar helg alltså!

Puss på er!

Ps. Vi tar nog lägenheten, flytt 1:a aug igen :) ds.
Published with Blogger-droid v1.6.7

onsdag 23 februari 2011

nu då ..

Vi fick lägenheten om vi ville från 1:a augusti. Hyran låg på 3840:-.
Vår hyra nu är 4800:- + hushållsel + 1500:- för P's hyra.
Vi fick fundera till måndag ...
Published with Blogger-droid v1.6.7

tisdag 22 februari 2011

Flytta?

Behöver lite hjälp.

Är det värt ännu en flytt om man sparar ca: 1800:- /mån?
Får dock pendla lite längre till jobbet, men man slipper vara särbos under veckorna. P slipper pendla till skolan varje vecka och slipper bo i studentrum.
Om vi flyttar kommer vi kanske bo där max 1 år innan vi förhoppningsvis drar norröver igen. Orkar man flytta ännu en gång för så kort tid även fast man sparar 1800:-/mån?

Vet inte hur vi ska göra nu. Det blir isf min 9:e flytt på 8 år .... Börjar som få in vanan känns de som!

Hur hade ni gjort?