söndag 13 maj 2012

Söndag och fin låt

Idag har jag varit ute igen och pysslat på. Planterat om alla planter jag och min syster beställt från odla.nu och sen ha jag fyllt upp en varmbädd med hästskit till ett växthus. Där ska mina gurkor och tomater växa sig stora och goda! Jag bjuder på sallad sen till den som vill ha :)

Nån som ha tips på bra sättpotatis?

Och till den fina låten.




Är de nån som provat denna och isf, funkar den?

lördag 12 maj 2012

Lördag - so far

Dagen började med att jag vände första landet, närmast på bilden.

           
 Sen kom min härliga hyresvärd förbi med dagfärska ägg till mig. 


Efter det tog jag en liten paus. Åt ett mellanmål och gick sen ut igen och tog tag i det sista. Hyresvärden som gett mig ägg, levererade denna gång ett lass med dagsfärsk hästskit som jag vände ner i alla fyrkanter.


Efter det gick jag in, tillagade äggen till en äggröra med bacon och tomat till. Somnade i soffan en stund och nu ska jag slänga mig i duschen innan jag till iväg till Malla för gomat (god mat).



Ha en trevlig lördagskväll!

Trädgården

När vi hyrde detta hus så hyrdes det ut "med odlingsmöjligeheter", och dessa möjligheter ska jag idag ta tag i. Rensa, påta och göra så fint som de går.
Min kära syster har planterat en massa frön, äppelgurka, squasch, tomat m.m. Sen har jag tänkt så lite morätter och annat gott!

Såhär ser det inte ut hos mig, hittade denna bild på nätet. Men snart snart så kommer de grönska hos mig!



Solen skiner i Pite idag. Ikväll ska jag till vän och hälsa på igen. Så nu tar jag tag i denna dag innan jag blir förslappad!

fredag 11 maj 2012

Sugen att bjuda på middag?

Om nån skulle bjuda in mig på middag så skulle jag bli glad.
Fast jag väntar inte på man inbjudan utan har ist bjudit in mig själv hos vänner :)
Va gör man inte har man sitter själv under middagstid? ;)
Fräckt? Kanske lite, men hade nån av mina vänner gjort samma mot mig så hade jag mer än gärna bjudit in dom!

Jaha ja. Tillbaka i Norr. Fortfarande lite dålig blogglust, men hörni den kanske kommer tillbaka snart...

Vad gör ni denna helg?

Published with Blogger-droid v2.0.4

onsdag 9 maj 2012

God morgon!

Sova - inte min grej längre. Vaknar tidigt och kan inte somna om. Kanske ändras när jag nu inte kommer jobba på ett tag.
Idag styr jag och min far Passaten mot Norrbotten. Har spenderat några dagar hos mina föräldrar nu och bara varit.

Jag vet att jag sällan skriver nuförtiden, men förhoppningsvis så kommer snart min energi och lust tillbaka :)

KRAM

Published with Blogger-droid v2.0.4

tisdag 1 maj 2012

Mjukglass

Första för i år! Mums!

Published with Blogger-droid v2.0.4