tisdag 9 augusti 2011

Bakdag

Idag bakas det. Tekakor, dinkellimpa, kladdigt chokladmuffins och muffins med hallon och vit choklad!

Nån som är fikasugen? :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

måndag 8 augusti 2011

Snälla

Snälla snälla snälla håll tummarna för mig nu!

På fredag kommer jag få besked om ett jobb. Åh vad jag hoppas!

Annars är denna måndag lugn. Vi kom hem igår från Sthlm, däckade i soffan vilket resulterade i att jag inte kunde somna fören vid 1 inatt. Annars däckar jag gärna senast 23 på kvällen. Satt och surfade runt och letade info om hundar och så.

Precis ätit fiskbullar, eller rättare sagt laxbullar (som dock inte smaka lax). Gillar ni fiskbullar?

söndag 7 augusti 2011

Västsibirsk laika



P är jägare. Och när vi nu börjar närma oss slutet på hans utbildning så börjar tankarna mot hund växa mer och mer. Vi har länge pratat om det. Och nu är det dax att börja leta på riktigt. Man vet aldrig när kullarna ska komma, vilken man ska köpa etc. Så nu har jakten börjat.
Rasen vi vill ha är iaf Västsibirisk Lajka/Laika. Bra för både älg och björn som P jagar och en social och snäll familjehund.

Blir ju inte fören nästa höst eller så de blir ett köp, men som sagt. Gräva, undersöka och leta - de börjar nu!
En bra hund ska vi ha!


REGN!

Det regnar. Knappt man ser E18 ens ....
Published with Blogger-droid v1.7.4

Helgen

Igår på väg till bröllopet så gick vi ut till skansen. Och då hade vi turen att få se ridande högvakten. Riktigt kul!

Hur har er helg varit?

Kram
Published with Blogger-droid v1.7.4

måndag 1 augusti 2011

Roligaste platsen att spendera en måndag!

Ja vad ska man annars säga om arbetsförmedlingen. Inte mycket mer än att det är ett nödvändigt ont.
Men nu är jag här och nu ska det sökas jobb.
Inte ska jag gå arbetslös inte, jag vill ha jobb.
Published with Blogger-droid v1.7.4